Return to Index    
Logga in   Bli medlem  
Liten igelkottsserie

Svara på ämnet    Forumindex :: Bildserier
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sonja
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Användarens profilPersonligt GalleriSkicka personligt meddelande
Besök användarens hemsida

Inlägg Postat: 18 jul 2007 22:33:04    Rubrik: Liten igelkottsserie Svara med citat
Den här lilla sötnosen kom förbi idag när jag precis skulle till jobbet. Jag rusade ut med kameran och
tog några bilder, men hade velat lägga ner lite mer tid på den. Jag tycker inte att skärpan blev riktigt
som jag ville ha den. Men jag är så förtjust i igelkottar så jag är lite nöjd ändå Very Happy

Click for slideshow
Click for slideshow

picturepost
Fotade med mitt Sigmatele 100-300.

Räkor är coola Wink
Min blogg

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © sonja | 
bjorsa
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Inlägg Postat: 18 jul 2007 22:54:37    Rubrik: Svara med citat
De var påpassligt att hinna å fota den lilla nåldynan :-)Fina bilder blev de ju oxå å de e kul när man får fota något man gillar så grattis Smile
mvh/bjorsa

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © bjorsa | 
tjomme
Medlem

Registreringsdatum:
02 juli 2007

Inlägg Postat: 18 jul 2007 23:10:01    Rubrik: Svara med citat
Fina bilder på igelkotten, det är sällan man ser dom tycker jag.

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © tjomme | 
Johan
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Inlägg Postat: 18 jul 2007 23:34:37    Rubrik: Svara med citat
Fina bilder. En såndär taggig sak låg utanför mitt garage förra året. Den vägrade flytta sig, så jag fick ta en pinne och peta bort den. hehe. Den spelade nog död eller nått. Very Happy

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © Johan | 
sonja
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Inlägg Postat: 18 jul 2007 23:56:36    Rubrik: Svara med citat
Dom är rätt snabba när dom pinnar iväg, rätt höga ben har dom också. Men blir dom skrämda så lägger
dom sig hopkurade, inte så bra om det är på en väg eller så. Jag hoppas den kommer förbi fler gånger Very Happy

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © sonja | 
ulrica
Medlem

Registreringsdatum:
12 februari 2007

Skicka e-postBesök användarens hemsidaBesök användarens hemsida

Inlägg Postat: 19 jul 2007 06:56:25    Rubrik: Svara med citat
Fina bilder, Sonja.. det är så härligt att fota motiv man tycker om Smile

Dock så håller jag inte med dig om att de är söta små varelser...
hos oss så kliver de helt sonika in i huset, skakar av sig fästingar, äter upp
kattmaten, skakar av sig fler fästingar, och fräser högt åt oss när vi föser ut dem. Det värsta av allt är ändå att de bajsar stora stora bajskorvar och deras bajs är så starkt att man får skrapa bort det från altangolvet och kvar blir märken som inte går att tvätta bort. I våras orkade vi inte, men nästa vår ska vi slipa ner altangolvet för att få bort alla svarta fläckar som är formade som bajskorvar.

Sen är det så att eftersom igelkottens bajs är väldigt likt katters, så fick både vi och våra grannar ovett när det påstods att våra katter bajsat på andra grannars altaner. Till slut fick vi dem att förstå att om bajset lämnar efter sig stora fläckar så är det inte kattbajs utan igelkottsbajs.

Och.. det spelar nästan ingen roll hur långt man föser bort igelkotten, den kommer tillbaka nästan obönhörligt. Flera gånger har vi föst ner igelkottarna i en kartong, stoppat kartongen i cykelkorgen och cyklat iväg långt bort och släppt ut dem bara för att de kanske inte ska hitta tillbaka.

Så... innan jag flyttade till hus tyckte jag igelkottar var helt bedårande söta... nu ska jag inte riktigt säga högt vad jag tycker om dem ibland...

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © ulrica | 
steffe53
Medlem

Registreringsdatum:
04 juni 2007

Inlägg Postat: 19 jul 2007 07:19:13    Rubrik: Svara med citat
Här ligger jag med fika på sängen och ska tycka lite om Sonjas bilder på "taggbollarna" och så kommer Ulricas inlägg och...jaaaa, vad ska man säga?
Först...de är ju såååå söta så...och dina bilder visar ju inte på något undantag... trevlig serie...tycker bäst om den sista, "igge" på gröna mattan"!
Sen läser jag Ulricas inlägg för frugan och hon kommenterar med att vi ska kanske inte ge vår lilla "sötnos", som ibland kommer hit till vår uteplats, godsaker.
Men jag kan förmedla en idé från henne efter att hon hört berättelsen...kattmaten är de ju ute efter naturligtvis...de tycker om samma mat och hon undrar om du har provat att ställa ut kattmaten utanför en bit bort från huset så att de går dit istället för till altanen...men det kanske du redan har prövat?
Men om du inte gjort det så är jag väldigt nyfiken på att höra fortsättningen på denna historia.

Steff

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © steffe53 | 
sonja
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Inlägg Postat: 19 jul 2007 09:16:46    Rubrik: Svara med citat
Tack ska ni ha för kommentarerna Smile
Jo jag har bott nära igelkottar tidigare, men inte haft altan. Men grannarna
hade och dom hade lite problem med kottarna. Men jag gillar dom ändå Very Happy

Magnus Persson
Medlem

Registreringsdatum:
28 april 2007

Inlägg Postat: 19 jul 2007 10:40:07    Rubrik: Svara med citat
Fin bildserie! första bilden gillar jag! lite soft och så!! läste Ulrricas inlägg! Bodde själv i hus innan på landsbyggden och kottar var där klart men inte så man stördes av dom! därimot var jag trött på svalorna som byggde bo och sket ner husväggar och allt! på senare år rev jag ner bo innan dom har fått ungar och man fick hålla på ett tag innan dom gav upp! fick ner antalet bo med 60% iaf...

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © Magnus Persson | 
Visa inlägg nyare än:   
Svara på ämnet    Forumindex :: Bildserier Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet