Return to Index   
Logga in   Bli medlem
NaturfotoForum presents - Terje Hellesø

Svara på ämnet    Forumindex :: Fotografer
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Janne Arleklint
Ägare
Ägare

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Användarens profilPersonligt GalleriSkicka personligt meddelande
Skicka e-postBesök användarens hemsidaBesök användarens hemsida

Inlägg Postat: 18 jan 2007 13:05:26    Rubrik: NaturfotoForum presents - Terje Hellesø

Svara med citat
NaturfotoForum presenterar Terje Hellesø

Translation to English by Minna Kinnunen

www.helleso.com

Hur vill du presentera dig själv?/How would you present yourself?
Jag är snart 43 år, arbetar som naturfotograf och driver företaget Hellesø Photography tillsammans med min hustru Malin som också arbetar som fotograf. Vi har idag två anställda. Vi producerar böcker, vykort, kurser/föreläsningar, artiklar, uppdragsfoto mm. Vi har också ett fotogalleri och en fotostudio. Jag har gjort två böcker; "Naturen som fotomotiv" och "Min plats i ljuset" och har illustrerat drygt ett tjugotal böcker. Har 3-4 nya böcker under arbete. Fotograferar allt i naturen lika mycket, har inga direkta favoritmotiv - men arbetar nästan uteslutande i projektform. Fotograferar mycket, oftast varje dag - och arkiverar för närvarande runt 4000 bilder i månaden. Är medlem i Naturfotograferna/N och PhotoNatura. Är inte ansluten till en bildbyrå, utan säljer alla bilder direkt från det egna företaget.