Return to Index   
Logga in   Bli medlem
Intervju med Magnus Persson - Musen

Gå till sida 1, 2  Nästa

Svara på ämnet    Forumindex :: Medlemspresentationer
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Janne Arleklint
Ägare
Ägare

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Användarens profilPersonligt GalleriSkicka personligt meddelande
Skicka e-postBesök användarens hemsidaBesök användarens hemsida

Inlägg Postat: 11 aug 2007 22:25:43    Rubrik: Intervju med Magnus Persson - Musen

Svara med citat
Intervju med Magnus Persson - Musen
Hemsida: http://www.westcoastphotography.up.to

Hur vill du presentera dig själv?
Jag är en glad och social man som snart är 40 år ung! Bor i Halmstad med min familj och livnär mig som teknisk säljare till verkstadsindustrin.
På min fritid fotar jag så mycket som jag hinner med, har även ett annat intresse som tar tid och då som musiker i ett coverband ( www.notunplugged.com) vill bara påpeka att den hemsidan skulle kanske uppdateras Embarassed just det , det är jag som bankar på kakburkarna Smile

Redan som liten följde jag med min far ut i naturen och fotade med min pocketkamera, det var väl kanske inte fotograferandet som var så kul då utan just mötet med naturen. Jag är allätare när det gäller foto men naturfoto och landskap ligger mig nog varmast om hjärtat. Digital kameran är ett perfekt redskap då den påminner om näthinnan, kameran fångar ljuset och man ser nästan direkt och kan bearbeta bilden i hjärnan nästan omedelbart. utrustningen har mindre betydelse tycker jag! visst jag saknar vissa objektiv och något bättre kamera, det viktiga är att bilden förmedlar något och blir intressant! har läst att det är många som är fiske intresserade, även jag är gammal sportfiskare men jag hinner inte med detta nu förtiden, för några år sedan snodde någon min stora fiske utrustning! Sad

Varför är det just naturfotografi som du intresserat dig för?
Hav och skog är den stora energikällan för mig! beskåda allt vackert, att få känna den friska luften och höra vågornas brus, vinden som smeker träden. För mig är känslan frihet i naturen, skingra tankarna och ladda själen med nya krafter.

Vad är typiskt för just dina naturbilder?
Kustmotiv har ni sett många från mig och det är just det som ligger mig varmast om hjärtat, dramtik och vackert ljus är en annan sak som jag faller för. Jag försöker förmedla stämningen i naturen på tre sätt som jag ser det, hårt, soft eller naturligt.

Kommer dina bilder se likadana ut om 3 år?
Jag hoppas att man kan utveckla fotograferandet med bla hjälp här på NFF och jag känner att man lär sig hela tiden något nytt och blir inspirerad av andra fotografer.

Hur vill du utveckla ditt fotograferande?
Jag skulle vilja skaffa ett lååångt tele och fotografera mer djur och fåglar. Finna nya vägar till nyskapande naturbilder, vilket inte är så lätt!! kanske våga ta ut svängarna mer!

Fotograferar du annat än natur? Kan du isåfall ge exempel med en bild?
Jag är svag för gatufoto bla, bilder till familje albumet plåtas hela tiden.
Gatufoto bilden är fotad i gamla jerusalem och så här vill jag förmedla bilden: I Sverige kan vi sitta och säga att det inte kan vara så svårt att respektera varandra och låta varandra vara. Det kan väl inte vara så svårt att komma överens om något. Men det är precis raka motsatsen. För både israeler och palestinier vill äga Jerusalem för att det är de bådas heliga stad.
Konflikten är både en religiös konflikt som bygger på staden Jerusalem och en politik konflikt om vem som har rätten till landmassan där Israel ligger.

Vilka råd har du till de som just börjat med naturfotografi?
Vänta på rätt ljus! morgon eller kvällsljus, lär dig din utrusting väl! det spelar ingen roll om du har en superduper kamera om du inte kan använda den för att ändra exponering, skärpedjup osv. Titta myckat på bilder! NFF ett perfekt forum för att skapa ett bildseende och lära sig tex komponering, givetvis plåta mycket för att hitta seendet. Skall du fota landskap åk till samma plats många gånger för att "läsa" in dig just på den platsen, hitta nya vinklar och se hur ljuset ändrar sig från dag till dag.

Har du någon favoritfotograf?
Har många som jag blir inspirerad av! inte minst här på NFF, men om jag skall nämna någon så blir det Joe Cornish

Har du ett exempel på en favoritbild bland dina egna?

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © Janne Arleklint | 

Jennelian
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Skicka e-postBesök användarens hemsida

Inlägg Postat: 11 aug 2007 22:29:12    Rubrik:

Svara med citat
Spännande bilder o intressant
läsning.
Bilderna var riktigt läckra.

Vänliga hälsningar
Jenneli flower

Min blog: http://jenneli.naturfotoforum.se/

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © Jennelian | 

stejo
Medlem

Registreringsdatum:
25 februari 2007

Inlägg Postat: 11 aug 2007 23:53:18    Rubrik:

Svara med citat
Bra Magnus, intressant !
Snygga bilder.

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © stejo | 

JukkaL
Medlem

Registreringsdatum:
28 januari 2007

Inlägg Postat: 11 aug 2007 23:53:24    Rubrik:

Svara med citat
Kul att läsa. Kanonfina bilder alla tre.

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © JukkaL | 

od_foto
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Besök användarens hemsida

Inlägg Postat: 12 aug 2007 09:53:08    Rubrik:

Svara med citat
Kul läsning. Den sista där med vägen, den gillar jag. Kanske lite hårt vinjetterad, men läcker stämning i den.

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © od_foto | 

bjorsa
Medlem

Registreringsdatum:
08 januari 2007

Inlägg Postat: 12 aug 2007 10:03:37    Rubrik:

Svara med citat
Kul och intressant läsning å fina bilder
mvh/bjorsa

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © bjorsa | 

falke
Medlem

Registreringsdatum:
27 juli 2007

Skicka e-post

Inlägg Postat: 12 aug 2007 13:38:33    Rubrik:

Svara med citat
Läckra bilder och intressant läsning. Jag måste säga att bilden från Jerusalem var oerhört stark, är det så att vi påverkas mer av den dokumentära prägeln i en S/V bild?

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © falke | 

Magnus Persson
Medlem

Registreringsdatum:
28 april 2007

Inlägg Postat: 12 aug 2007 22:37:57    Rubrik:

Svara med citat
falke skrev:
Läckra bilder och intressant läsning. Jag måste säga att bilden från Jerusalem var oerhört stark, är det så att vi påverkas mer av den dokumentära prägeln i en S/V bild?

Jag tror nog att man påverkas mer av sv/v i dokumentära bilder! kanske för att just i detta fallet den påfallande kontrasten blir hård! ??

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © Magnus Persson | 

steffe53
Medlem

Registreringsdatum:
04 juni 2007

Skicka e-post

Inlägg Postat: 13 aug 2007 08:48:11    Rubrik:

Svara med citat
Intressant läsning och läckra bilder...sv/v bilden är super med den dokumentära prägeln!

Steff

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © steffe53 | 

TH-56
Medlem

Registreringsdatum:
26 februari 2007

Inlägg Postat: 13 aug 2007 14:12:04    Rubrik:

Svara med citat
Trevligt,Musen.Fiske och musik verkar vara det som gäller!

Till överst på sidan Rapportera inlägget  |  Länk till detta inlägg  | © TH-56 | 

Visa inlägg nyare än:   
Svara på ämnet    Forumindex :: Medlemspresentationer Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet